برج خنک کننده جریان متقاطع فایبرگلاس

 

شیوه عملکرد برج های خنک کننده مدار باز مکعبی شکل جریان متقاطع
در این سری از برجهای خنک کننده، آب ورودی از سیستم (Hot Water) وارد برج خنک کننده می شودو پس از عبور لوله های ورودی ، وارد تشت آبریز برج (Sprinkler Basin) می گردد. این آب پس از عبور از سوراخ های ریزی که در تشت آبریز قرار دارد به مرور روی سطح پکینگی که مناسب جریان متقاطع آب و هوا می باشد، گردیده و به دلیل نیروی ثقل به طرف Basin به پایین می ریزد و هوای تازه (Fersh Air) نیز به سمت فن برج خنک کننده جریان یافته و از برج خنک کننده خارج می شود.

 

مزایای برج خنک کننده مدار باز مکعبی جریان متقاطع این شرکت نسبت به نمونه های مشابه و نسل های پیشین برج خنک کننده:
1-با استفاده از فیبرگلاس در ساختمان این برج ها مشکل زنگ زدگی و خوردگی به وجود نخواهد آمد که این امر باعث طول عمر برج و کاهش هزینه نگهداری گشته و به علت بالا بودن UV در مواد اولیه، در برابر اشعه آفتاب و رطوبت بالا مقاوم بوده و طی مرور زمان تغییر حالت و رنگ نمی دهد.
2- طرح طراحی خاص بدنه حداکثر ایستایی و راندمان درعین کمترین وزن و فشار بر روی فنداسیون را به همراه دارد و میزان لرزش به میزان قابل توجهی پایین است.
3-وجود ساختار مناسب ، استفاده از الکترو موتور با مصرف برق پایین تر برای این سری از برج ها را فراهم کرده که در مقایسه با برج های خنک کننده گالوانیزه متناسب ، کاهش دو یا سه برابری مصرف برق را به همراه دارد. کلیه الکتروموتورها مورد استفاده طبق استاندارد UL بوده و ضدآب و فلنچ دار می باشد و مناسب جهت محیطهای مرطوب و از نوع عمودی است و مارک های معروف اروپایی IP55 می باشد.
4- فن هاي بکار رفته از نوع توخالي و پره هاي آن از نوع Axial از جنس AL-FRP بوده وبه دليل استفاده از فايبر گلاس و موادPVC  و بالانس ديناميكي و استاتيكي فن موجود اين برج ها ،  لرزش به حداقل ممكن كاهش يافته است و در اثر پايين بودن دورفن از صدايي كم با دبي مناسب برخوردار است و جايگزين  مناسب فن هاي سانتريفوژ حجيم با راندمان پايين در برج هاي خنک کننده گالوانيزه است .
5- پکينگ هاي پليمري از جنس PP و PVC در قالب Film Packing بوده كه در برابر جريان هوا و آب مقاوم بوده و از عمر طولاني برخوردار است ، فيلم آبي كه بر روي اين گونه پكينگها ايجاد مي شود چندين برابر انواع ديگر آن مي باشد كه اين امر باعث تماس بيشتر بين آب و هوا و سرد شدن بيشتر آب مي شود.
6-وجود لوورهای خاص این سری از برج های خنک کننده امکان پاشش آب از برج به خارج آن را از بین برده و Make Upآب سیستم حداقل می باشد.
7- دراین سری از برج های خنک کننده به دلیل فضای موجود ، ارتفاع پکینگ تقریباً معادل ارتفاع استراکچر بدنه برج بوده و این ارتفاع زیاد باعث دستیابی به اختلاف دمای آب سرد خروجی و آب گرم ورودی به برج خنک کننده و در نتیجه افزایش فوق العاده راندمان برج می گردد که این امر امکان استفاده ازاین نوع برج خنک کننده را برای بسیاری از مقاصد صنعتی و همینطور هماهنگی با چیلرهای خاص اعم از جذبی و …. که نیاز به اختلاف دمای زیاد آب در برج خنک کننده دارد را فراهم می سازد.

01_details01

مزایای استفاده از برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع با نمونه های مجتمع شده:
1-امکان از مدار خارج کردن هر یک از واحدها به منظور تعمیرات و … بدون از مدار خاج کردن چیلر و توقف فعالیت آن.
2-غیر فعال کردن تعدادی از برج های خنک کننده در صورت کاهش باد چیلر و در نتیجه کاهش اصتحلاک سیستم و هزینه های جاری دستگاه ها
3-امکان تولید هر یک از واحد های برج خنک کننده در کارگاه های تولیدی شرکت و ارسال محصول آماده شده به محل پروژه.

motaghate00-853x1024

jadval11

motaghate0-727x1024

Back to top button