اجزای برج خنک کننده

اجزای تشکیل دهنده برج خنک کننده

اجزای تشکیل دهنده برج خنک کننده

بدنه و تشتک 

از جنس فایبرگلس تقویتی با الیاف ترکیبی (سوزنی+حصیری) با لایه رزین ایزوفتالیک با کد UP110 و 2 لایه ژلکت جهت افزایش مقاومت نفوزپذیری تشتک ذخیره آب .

اجزای تشکیل دهنده برج خنک کننده

دریچه ورودی هوا 

دریچه ورودی هوا نیز همانند بدنه از جنس فایبرگلاس بوده طراحی آن به گونه ای است که در مقابل ورودی هوا کمترین مقاومت را داشته ضمناً از پرتاب ذرات آب به بیرون جلوگیری و از هدر رفت آب برج جلوگیری میکند.

المان های خنک کننده یا پکینگ

ضخامت 450میکرون -گام 19 -گریدارولی پکینگ دستگاه از جنس P.V.C بوده و در مقابل فرسودگی و آسیب های 

پکینگ برج خنک کننده

بیولوژیکی مقاوم بوده سطوح ورقهای پکینگ موج دار بودهو به صورت لانه زنبوری در برجهای مکعبی ورولی در برج های مدور قرار میگیرند و با ایجاد بستری مناسب برای تماس بین ورقه های بسیار نازک و آب و هوا میزان انتقال حرارت را به حداکثربرساند نوع معمولی این پکینگها تا 60 درجه دمارا تحمل میکنند.

نگهدارنده ها 

نگهدارنده ها ساپورتر موتور و سیستم کاهش سرعت و پکینگ تمام قریم ها و پایه ها و قطعات داخلی از جنس گالوانیزه میباشد.

نردبام 

نردبام از جنس گالوانیزه میباشد و برای دسترسی به اجزا مکانیکی و بازدید از بالای برج ، فن و الکتروموتور مورد استفاده قرار میگیرد.

نردبام برج خنک کننده

الکتروموتور 

الکتروموتورهای مورد استفاده در برج های تهویه سهند همگی از برند های معروف اروپایی و ایرانی دارای استاندارد U.L بوده و جهت کار در محیط مرطوب دارای کلاس  IP55 میباشند و عایق حرارتی F با ولتاژه کار (380 V) – 50/HZ – سه فاز مباشد .

الکتروموتور

فن دستگاه

فن بکار رفته در این برج ها همگی از نوع جریامن محوری (AXIAL) بوده و از آلیاژ سبک المینیوم و یا F.R.P یا مولتی وینگ میباشد. 

تیغه های این فن ها پهن و به شکل AIR – foll میباشند ، فن ها دارای بهترین بازده و سخت ترین شرایط ماری میباشد و در برج ها با تناژ پایین کوپل مستقیم به سر الکتروموتور بوده و در برج های بزرگ توسط تسمه به دستگاه کاهنده دور متصل میشود. 

سیستم توزیع آب 

لوله های توزیع آب از جنس پلیکا فشار قوی بوده و نازل ها از جنس پلی پرو پلین مدل مربعی پاشش یا دگ اسپری و در برج های مدور به صورت چرخشی توسط اسپرینکلر بروی پکینگ ها توزیع میگردد.

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button