برج خنک کننده فایبرگلاس مدور جریان مخالف

شیوه عملکرد برجهای خنک کننده مدار باز مدور شکل جریان مخالف:
در این نوع از برجهای خنک کننده آب خروجی از سیستم (Hot Water) تحت فشار متناسب پمپ وارد برج خنک کننده می گردد و با عبور از لوله ورودی برج وارد قسمت آب پخش کن (Sprinkler) می گردد و با وجود فشار آب و سیستم مکانیکی این قطعه ٫ آب پخش کن شروع به چرخش کرده وآب با عبور از سوراخهای لوله های خروجی آب پخش کن و چرخش همزمان آن بر روی سطوح پکینگ پاشیده می شود و همزمان با چرخش فن در بالای برج خنک کننده در اثر گردش شافت الکتروموتور هوای داخل برج از پایین به بالای برج مکش شده و از بالای برج به بیرون پرتاب می شود در اثر عبور آب داغ از بالای فیل پکینگ ها به پایین و مکش هوا از پایین برج به سمت بالا آب داغ ٫ خنک شده و وارد تشت (Basin) می گردد و آب خنک (Cold Water) بوسیله لوله های خروجی از برج خنک کننده خارج می گردد.

08_details01

مزایای برج خنک کننده مدار باز مدور نسبت به نسل پیشین برج های خنک کننده:

  • با استفاده از فایبر گلاس در ساختمان این برج ها مشكل زنگ زدگی و خوردگی به وجود نخواهد آمد که این امر باعث افزایش طول عمر برج و كاهش هزینه نگهداری گشته و به علت دارا بودنUV  در مواد اولیه , در برابر اشعه آفتاب و رطوبت بالا مقاوم بوده در طی مرور زمان تغییر حالت و رنگ نمی دهد ضمنا این طراحی باعث گردیده برج خنك كننده فایبر گلاس در برابر بادهای تند هم مقاوم باشد.
  • طراحی خاص بدنه و نوع متریال آن حداکثر ایستایی و راندمان در عین کمترین وزن و فشار بر روی فونداسیون به همراه دارد و میزان لرزش و ارتعاش به میزان قابل توجهی پایین است.
  • وجود ساختار مناسب ٫ استفاده از الکتروموتور با مصرف برق پایین تر برای این سری از برج ها را فراهم کرده که در مقایسه با برج های خنک کننده گالوانیزه متناسب ٫کاهش 2 تا 3 برابری مصرف برق را به همراه دارد. کلیه الکتروموتورهای مورد استفاده  طبق استانداردUL  بوده و  ضد آب و فلنج دار مباشد و مناسب جهت محیط های مرطوب و از نوع عمودی است و از مارکهای معروف اروپایی IP 55 میباشد.
  • فن های بکار رفته از نوع توخالی و پره های آن از نوع Axial از جنس AL-FRP بوده وبه دلیل استفاده از فایبر گلاس و موادPVC  و بالانس دینامیكی و استاتیكی فن موجود این برج ها ،  لرزش به حداقل ممكن كاهش یافته است و در اثر پایین بودن دورفن از صدایی كم با دبی مناسب برخوردار است و جایگزین  مناسب فن های سانتریفوژ حجیم با راندمان پایین در برج های خنک کننده گالوانیزه است .
  • پکینگ های پلیمری از جنس PP و PVC در قالب Film Packing بوده كه در برابر جریان هوا و آب مقاوم بوده و از عمر طولانی برخوردار است ، فیلم آبی كه بر روی این گونه پكینگها ایجاد می شود چندین برابر انواع دیگر آن می باشد كه این امر باعث تماس بیشتر بین آب و هوا و سرد شدن بیشتر آب می شود و در مقایسه با چوب های اشباء شده مصرفی در برج های گالوانیزه قدیمی حداکثر راندمان و قیمت مناسب و تولید و تامین راحت تر را به همراه دارد
  • سیستم پاشش آب (Sprinkler) در این سری از برجهای خنک کننده از نوع پاششی و گردان و از جنس آلیاژ آلومینیوم بوده و با طراحی خاص خود حداقل افت فشار را به همراه دارد و همینطور هزینه تعمیر و نگهداری پائینی دارد.

 تجهیزات مورد استفاده خاص برجهای خنک کننده :

  • لوله های ورودی و توزیع آب از جنس پلی اتیلن 10 اتمسفر و پلیکای فشار قوی میباشند.
  • سیستم توزیع آب شامل آب پخش کن از جنس آلومینیوم و یا برنجی و بیرینگ اروپایی یا ژاپنی می باشد که بوسیله لوله های پلی اتیلنی متصل به بخش خروجی آن توزیع آب را بر روی سطوح پکینگ انجام می دهد.
  • هرکدام از لوله های متصل به خروجی آب پخش کن بوسیله سیم گالوانیزه و مهار کش و کورپی مناسب به فلنج بالای Sprinkler متصل است که باعث ایستایی لوله ها در چرخش توزیع آب می گردد.

fiber5-850x1024

Back to top button